Doorgaan naar hoofdcontent

Ik zoek een hobby deel 2

Naar aanleiding van mijn vorige post kreeg ik van zus het volgende artikel toegestuurd. 23 dingen voor mensen die een hobby zoeken.  Nu is Buzzfeed een leuke site voor het opdoen van inspiratie. Ik heb de lijst dan ook grondig doorgelezen en helaas zal deze lijst mij niet helpen. Misschien zoekt een van jullie nog een hobby en leest daarom mee in mijn zoektocht? Goedzo, want ik ga de hele lijst even uitgebreid doornemen.




1. Je eigen badbruisbal maken. Super leuk en makkelijk om te doen. Heel goed googlebaar. Mocht je het iets simpeler willen, bij de hekserij verkopen ze kits.  Hoe ik dat zo allemaal weet? Ik heb dit wel vaker op mijn werk gedaan. Leuk om te doen, maar helaas geen hobby. Daarnaast hebben we ook geen bad dus ook nog zinloos ook nog.

2. Een hello fresh abonnement. Het idee is op zich wel leuk, de uitvoering blijkt iets minder. Wij zijn natuurlijk met vijf avondetende mensen in huis, een doosje gaat dan al snel het huishoudgeld flink uitdunnen. Ook het hele je krijgt de recepten en ingrediënten thuis is niets voor mij. Ik zit met een paar heel slechte eters (waaronder moi) in huis. Ook zijn ovenschotels bijvoorbeeld niet handig als de kinderen willen afspreken en ik ze moet ophalen. Koken is trouwens wel een ontspannende bezigheid die ik leuk vind om te doen, maar dan liever alles zelf uitkiezen.

3. Zelf hot sauce maken. Dit vond ik zelf wel intrigerend. Wat doet men dan? Juist google. mocht je denken dat klinkt interessant, denk nog eens. Het is in principe simpel om te maken en je moet het een maand laten fermenteren, net zuurkool, aldus deze site. Is hem dus niet.

4. Een beginners boek voor te handletteren. Kijk dat is nou leuk! Heb ik er ook al een aantal van en
ben ik ook al mee aan het oefenen. Ik moet zeggen dat het echt leuk is om te doen. Het jammere is dat als ik dan van die boeken koop of krijg, ze meestal spontaan verhuizen naar andere slaapkamers. Daar worden ze overigens ook goed gebruikt en zijn na een aantal dagen al helemaal vol van het oefenen. Bij nader inzien niet echt iets voor mijzelf dus. Misschien als ik genoeg plaatjes voor op diezelfde slaapkamers blijf maken ze het allemaal minder leuk gaan vinden? Is natuurlijk wel iets om uit te proberen. Pluspunt is dat ze niet meer kunnen zeggen dat ze vergeten zijn hun bed op te maken of de was in de wasmand te gooien. Ze lopen er namelijk letterlijk (haha<- woordgrapje) tegenaan als ze de deur open maken.




5. Een abonnement op een beautybox. Mijn zus heeft dat bij styletone zo weet ik.  Klinkt wel leuk hoor. Iedere maand nieuwe make-up spulletjes en die dan te gaan uitproberen. Het jammere is dat ik allergisch ben voor aloë vera en ander spul. Zo heb ik pas een Estee Lauder skincare product uitgeprobeerd die ik bij mijn mascara had gekregen, hele gezicht onder de uitslag. Dus voor veel mensen/vrouwen een hele leuke hobby, voor mij een dikke vette nope.

6. Zelf kombucha brouwen. Mijn eerste reactie hierop was, komwatta? Daarna, oja dat smerige drankje. Sorry ><. Mocht je het wel willen doen hier kun je een recept vinden en materiaal om het te doen. Veel plezier, succes, heb je ook koffie?

7. Een koffie en classic abonnement. Ai, dat is jammer. Dat is wel wat ik al dacht. Niet te vinden in Nederland. Het is in principe een abonnement waarbij je een klassiek boek krijgt en iets te drinken erbij (koffie, thee, chocomelk). Nu is een lekker kopje koffie of thee nooit weg en een goed boek ook niet. Wat je kan doen is gewoon bij de appie-happie thee of koffie uitzoeken. Wel even uit je comfort zone gaan en een boek uitkiezen waarvan mensen denken dat het een klassieker is. Dan ga je lekker in een lekkere leesstoel zitten, gooit het boek aan de kant en leest er een die jij leuk vind. Ik heb het niet zo op het hele klassieker. Het is een beetje als films. Ja je hebt goede boeken die de meeste mensen goed vinden, maar je hebt boeken die andere mensen leuk vinden. In het artikel staat een foto van de bekende meneer Salinger. Een boek wat ik wel thuis heb, maar nog niet hebt gelezen. Bij de dominicanen kerk in Maastricht of Waterstones in Amsterdam (vast veel meer, maar die ken ik toevallig) krijg je veel van de klassiekers. Is toch veel leuker om die te gaan uitzoeken in een winkel dan maar wat thuis gestuurd te krijgen, ben je meteen even buiten geweest ook nog.

8. Een platen speler met platen. Nee, dit is Yorick's hobby al. Uren is hij bezig met dingen te schuren
en te bestellen en bij de platenzaak te staan om dan muziek te kopen. Hij is hier al langer mee bezig en heeft hier ook echt plezier aan. Ik heb al gemerkt aan de interesse die ik bij hem vertoon hiervoor dat dit niet mijn nieuwe hobby gaat worden.



9. Knutselen met kattenhaar. Uh, wat? Ja echt, er zijn mensen die knutselen met kattenharen. Vilten noemen ze dat. Wil jij alles weten over deze aparte hobby, hier lees je er mee over. Ik zeg veel plezier ermee, ik doe er niet aan mee. Ga het niet eens als excuus gebruiken om een kat aan te schaffen.

10. Krijtverf. Dat is op zich wel leuk om te doen. Verven met krijtverf. Dat hebben wij in de keuken ook, en op de slaapkamer van Link... Oh, dat heb ik al vaker gedaan. Trouwens geen hobby. Je kan niet blijven verven. Is ook niet zo gezond voor je (Ook al is het op waterbasis!).

11. Een taart versiering kit . Een taart versieren is iets wat ik wel graag wil leren. Misschien ooit eens een workshop gaan volgen? Aangezien ik nog niet eens botercrème kan maken lijkt me een hele kit een beetje over de top. Een slagroomspuit heb ik trouwens wel al en ook zo'n gladstrijk ding. Misschien toch maar eens een workshop gaan volgen? Maar hoe vaak ga je dan oefenen. Je kan slechts iedere dag of iedere week een taart maken. Is ook niet zo gezond voor je.

12. Een abonnement om je schrijfkunsten te verbeteren. Je kennen natuurlijk mijn zeer vervelende typefoutjes. Op zich geen luxe om dit te doen. Denk dat het daarna trouwens niet echt beter wordt, maar een masterclassje kan geen kwaad. Deze houden we even in het achterhoofd.

13. Lensen voor op je telefoon. Zo kun je betere foto's maken met je telefoon. Denk eerlijk gezegd dat de kwaliteit van mijn foto's niet komt door de lens die op de telefoon zit, maar meer met het feit dat het A mij niet veel boeit en B ik geen verstand heb van belichting.

14. Een polaroid camera. Iets wat ik wel graag zou willen hebben omdat de foto's er dan iets meer
spontaan uit zien dan de digitale variant. Dat komt natuurlijk ook omdat we digitaal foto's blijven schieten tot we een leuke hebben. Is trouwens wel een investering. Die dingen zijn niet bepaald goedkoop en de cartridges voor erin ook niet.

15. Een finders seekers abonnement. Ik kon hier ook niets Nederlands over vinden. Alleen iets op facebook. Op zich lijkt het me wel leuk. je krijgt thuis mysteries opgestuurd die je dan moet gaan oplossen. Is weer eens iets anders dan uitpluizen wie de laatste melk heeft opgedronken zonder een nieuw pak in de koelkast te zetten, of waar de sleutels van Yorick zich nu weer eens zullen bevinden.

16. Een rookdoos voor je barbecue. Nu snap ik mensen die buiten eten ongeveer evenveel als mensen
die kamperen. Barbecuen is iets wat ik ooit eenmaal heb gedaan (op scouting kamp!) en wat niet mijn ding is (niet alleen de barbecue). Yorick vind dit dan wel weer leuk en heeft ook meerdere boeken van de smokey goodness boekenserie. Voor mij is de enige smokey goodness de man op de cover. Serieus, een diepvries burger van de lidl gewarmd in een koekenpan is ook goed hoor!


17. Huisplanten. In het originele artikel hebben ze het over een abonnement. Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat het artikel geschreven is door iemand die de buitenwereld nog stommer vind dan dat ik dat vind. Is op zich ook al een prestatie. Kamerplanten zijn een leuke hobby. Eentje die ik al uitoefen. Ik vind het inderdaad leuk om planten uit te zoeken en kan hier wel uren mee bezig zijn. Ook het afstoffen van de blaadjes met een nat doekje (Ja dat moet ook echt af en toe gebeuren), het water geven en het draaien van de plant zodat deze overal zon krijgt van tijd tot tijd zijn leuke bezigheden. Ik had dit eigenlijk nooit als hobby gezien. Misschien wordt het tijd dat ik hier eens een boek over ga lezen en mij een beetje meer verdiep in de plantenwereld. 

18. Een bulletjournal. Iets wat ik eens heb gekocht voordat ik wist waar het voor was. Het is dus iets waarin je mooie handletter creaties kan maken. Lijstjes, planners, recepten, wat je maar wil. Door de stipjes is het makkelijker dit te doen en ze zijn niet storend op de achtergrond. Verkrijgbaar bij de bekende HEMA en Xenos. Misschien dan maar meenemen als we die handlettering boekjes (en pennen ervoor!) gaan halen. 

19. Een boek over breien zonder naalden. Nu is breien wel iets wat je altijd wel kan doen. De sjaals (want verder kom ik niet) liggen al door het hele huis. Helaas kunnen mijn handen en vingers het niet zo goed aan om daadwerkelijk lang bezig te zijn (Een blog duurt ook redelijk lang omdat ik steeds moet stoppen hierdoor. De oorzaak leg ik nog wel eens uit). 

20. Cocktails maken. Cocktails zijn altijd goed! Tequilla sunrise is mijn lijfdrankje en het hard rock café is een bekende plaats. Wil ik dat echt zelf gaan leren? Nee. Dan maakt Yorick ze niet meer voor me. Zo goed ga ik dat toch nooit leren. (dat dus, en ik drink meestal meer uit de fles dan er in het glas gaat).

21. Kleurboek voor volwassenen. Daar heb ik er ook al wat van. Zijn er ook al wat van verdwenen op diverse slaapkamers. Is leuk om te doen, maar een beetje zoals bij het breien is het voor mij niet mogelijk dit lang te doen. Aangezien een hobby ontspannend hoort te zijn en niet iets waar je constant tegen je eigen beperkingen aanloopt is het hem dit du ook niet. Bij het handletteren heb ik hier trouwens minder last van. Hoe dat kan weet ik eigenlijk ook niet. 

22. Een schilder set. Je kent ze wel, die hoekjes bij de Xenos of Action waar je canvassen krijgt en verf enzo. Ik ben hier gewoon echt niet geschikt voor. Niet alleen heb ik geen fantasie of inspiratie, ik ben ook nog eens slecht in tekenen. Aangezien zelfs mijn moeder mijn schilderijen nog niet in de kelder zou willen ophangen gaan we dit niet doen.

23. Adult and craft. Een setje voor bijvoorbeeld het bewerken van hout. Leuk, maar dat kun je eigenlijk ook wel doen als je staf word bij scouting (Daar zoeken ze altijd mensen die willen meehelpen) en dan heb je nog voldoening van het vrijwilligerswerk ook nog. 

Dus de conclusie is: Anouk heeft nog geen hobby. Handlettering is leuk, Koffie en lezen ook, Planten mogen altijd en de zoektocht gaat nog even door. Binnenkort komt er een deel 3! Heb jij nog leuke ideeën die je niet voorbij hebt zien komen? Laat dan een berichtje achter op mijn blog, FB pagina of insta. 




Reacties

Populaire posts van deze blog