Doorgaan naar hoofdcontent

Ik zoek een hobby

Misschien een raar topic om iets over te schrijven. Zeker aangezien ik weinig tijd heb/neem voor mijn blog op het moment. Twee weken is toch echt veel te lang en ik wil gewoon echt proberen twee maal per week iets nieuws te posten. Ik ga dus eventjes een inhaalslag maken.

Maar nu over op het "ik zoek een hobby". Zoals ik al eens eerder schreef vragen mensen mij tegenwoordig wel eens wat ik nou precies doe op een dag en of ik wel tijd heb voor mijzelf. Zo ook de huisarts toen ik op mijn laatste controle was voor mijn depressie. Ik heb toen ook echt de opdracht gekregen om iets te zoeken waarmee ik minimaal een uur per week uit huis ben. Specifieker nog, iets voor mijzelf aan het doen ben. Want, zo vroeg ze, heb je dat ooit wel eens gehad?

Na lang nadenken kom ik tot de conclusie, eigenlijk sinds groep 8 niet meer. Toen zat ik op toneel waarmee ik ben gestopt in de brugklas omdat we gingen verhuizen. De introverte mij vond het te spannend om in een nieuw gezelschap te beginnen, zeker in de brugklas, dus heb ik dat nooit meer gedaan. Ook schaken was vroeger een hobby waarbij ik ook lessen heb gehad. Daarna deed ik overigens wel gamen. Ook best fanatiek en online enzo. Dat is eigenlijk nu geen optie, want zo was de opdracht, het moet buitenhuis zijn. Gamen kan ook tussendoor en maak je niet echt een uurtje vrij voor. Dus die vlieger gaat helaas niet op.Wij, ja Yorick denkt ook mee, zijn dus op zoek naar een hobby voor mij.

Sporten denk je dan meteen. Ik vind sporten geen hobby, dat is een noodzakelijk kwaad wat gewoon weg niet leuk is. Voor sommige mensen wel, maar als je al pijn hebt aan je bewegingsapparaat is het gewoon meer medisch nodig dan leuk. Immers een paracetamol pakken voor je hoofdpijn doe je ook niet voor je lol.

Muziek is het tweede idee. Helaas ik ben dus niet muzikaal aangelegd en heb ook geen zin om nu nog een instrument te leren bespelen. Dansen hoort hier ook een beetje bij (valt ook onder sport). Hoewel ik dansen op zich wel leuk vind om te doen gaat dansles mij weer een beetje ver. Dan ben ik sowieso bang dat ik afga in een groep. Daarnaast heb je weer een partner nodig en aangezien ik het echt niet in mij heb met wildvreemden te dansen (Heb ik in mijn jeugd al genoeg gedaan) is het geen uurtje meer voor mijzelf als Yorick mee gaat. Dus dit is ook een nee.

Fotografie was een idee van Yorick. Maar wat moet je dan in hemelsnaam gaan fotograferen? De natuur? Bomen? Mensen? en om het goed te doen eerst inlezen of een cursus en dan nog foto's bewerken. Dat is dan toch ook niet meer ontspannend?

Zwemmen, valt een beetje onder sport. Ik dacht meteen, oja leuk, babyzwemmen met Link. En dan omkleden in die veel te warme en veel te kleine hokjes met mensen die tegen de deuren gaan slaan en Link die dan gaat huilen om vervolgens met natte haren (en kleren) in de kou buiten te staan. Een dikke vette nope! Alleen gaan dan? Ja sorry maar wat doelloos heen en weer zwemmen vind ik echt saai. Dat en dan je benen iedere week netjes bijgehouden hebben in de winter en dan een week per maand weer niet kunnen gaan en bla bla bla, moeilijk moeilijk moeilijk.

Mensen het valt echt niet mee om voor mij een hobby te vinden.

Waar ik dan een beetje positief over was/ben is om Yoga te gaan doen. Lekker ontspannen met andere dames. Maar dan moeten we dus wel een beginners klasje gaan zoeken. Misschien dan maar even doen?

Ook heb ik mij opgegeven als secretaris bij de lokale scoutinggroep. Hier zit ik in het sollicitatieproces dus daar is helaas nog weinig over bekend. Dit is trouwens meer vrijwilligerswerk dan een hobby, maar wel iets wat ik heel leuk vind om te doen. Ook makkelijk in mijn eigen tijd en thuis te doen. Het voldoet dus niet aan de criteria van de huisarts, maar het uwv zal er vast blij mee zijn. zij spoorde mij namelijk aan iets van vrijwilligerswerk te gaan doen waar ik later profijt van heb in het zoeken van een baan. De groep was mij al bekend aangezien Zoey lid is, Yorick er staf is en iedereen van de schoonfamilie er wel rondloopt/heeft rondgelopen. Zelf ben ik er ook staf geweest. Momenteel niet echt een optie. De drukte van alle kinderen om mij heen twee uur lang, de voorbereidingen, het geregel, nee niet echt ontspannend genoeg op het moment.

Nieuwe ideeën zijn trouwens echt heel erg welkom!

Want wat vind ik nou leuk om te doen? tja, Lezen, koken, bakken, beetje freubelen, naailes misschien? handlettering, wandelen. iets in die hoek? Maar wat dan en waar kun je dat allemaal doen?

Ik vind het maar moeilijk. Wat zijn jullie hobby's? Misschien kom ik er zo achter?

Hierbij wel een leuk plaatje van het maken van het carnavalspakje van Lily. Iets wat dus wel echt leuk is om te doen!













Reacties

Populaire posts van deze blog