Doorgaan naar hoofdcontent

Swapperdeswap

Swappen, of giftswaps. Iets wat ik recentelijk heb ontdekt. Of het ook echt iets nieuws is, geen idee, maar het is in ieder geval super leuk om te doen! Trouwens geen hobby die valt onder de noemer ik zoek een hobby, dit is niet iets wat je wekelijks een uurtje voor jezelf kan gaan doen. Helaas helaas. Toch erg leuk om sporadisch te doen.

Wat is een swap? Nou eigenlijk dus een ruil. Het is heel simpel. Ik kwam een oproep tegen op instagram (je kan ook zoeken op hashtags) wie er mee wil doen aan een swap. Je komt dan een groepje vrouwen terecht uit het hele land die je niet kent. Er werd een Whatsapp groepje gemaakt en klaar. Je spreekt een bedrag af (in dit geval 15 euro excl verzending) en een thema. Wij hadden het thema Liefde tot de maan en terug. Gewoon, zo was de instanaam van de bedenkster dus dat was een leuk thema. Daarna kies je een datum uit voor het uitpakken. Via lootjestrekken.nl hebben we een lootje gekregen zodat niemand weet wie er wie heeft en konden we beginnen.

Je begint dan met het maken van een moodboard. Alweer een nieuw woord, hé bah. Eigenlijk een prikbordje met dingen die je leuk vind dus. Die van mij zie je op de foto. Ik houd natuurlijk van bakken en wil graag een meer-lagen taart gaan maken. Plantjes, en ook cactussen, vind ik erg leuk in huis. De roze thee (berry infusion) moet er ook bij. Macarons (laduree uit Parijs yamyam). Witte chocolade hoort er natuurlijk ook bij. Kaarsjes voor de gezelligheid in huis en natuurlijk koffie en blond amsterdam! Bloemen zijn ook altijd leuk. Verder nog de kleurtjes van in het huis en de kindjes uiteraard. Een beetje mij op een prikbordje. Willen jullie mij iets geven en je weet niet wat? Ziedaar.

Dus je hebt je moodboard en stelt jezelf voor. Hoe oud je bent, hoeveel kindjes, je werk en ga zo maar door. Het leuke aan een appgroepje is dan ook het contact wat je tussendoor hebt met elkaar. Zo was bij een meisje helaas haar relatie stuk gelopen en hebben wij haar een extra opkikkertje gestuurd om haar te steunen. Je komt in een kleine periode van tijd eigenlijk heel veel te weten over de dames. Zeker omdat het via instagram loopt en iedereen daar toch wel persoonlijke foto's plaatst. Heel persoonlijk dus.

Als je alle informatie hebt ga je beginnen met inkopen te doen. Het leuke, maar ook lastige deel. Je moet namelijk wel een idee hebben. Mijn idee erachter was dat we tot de maan en terug van onze mini's houden, maar ook een momentje voor onszelf nodig hebben. Via kunstzinnigshop.nl heb ik een theemomentje gekocht. Bij de Xenos de mok waarop staat love you to the moon and back en de witte chocolade met roze. de ontvangster hield namelijk van roze. Zo ook de kaarsjes en kleine badspulletjes. Voor haar mini had ik een bibsspeentje gekocht, ik had op haar insta gezien dat ze die spaarde
om te matchen bij outfits en deze kleur had ze nog niet. Het belangrijke om bij stil te staan is ook, vind ik het leuk om dit te krijgen. Dat was een beetje mijn drijfveer geweest.
Daarna komt het inpakken. Iets wat ik erg leuk vond om te doen. Ik heb er dan ook echt mijn best op gedaan. Rozenblaadjes nog in de doos gedaan (Ik wilde eerst confetti, maar vind dat zelf zo verschrikkelijk) en bij ieder cadeautje een kaartje met een beetje uitleg. Wederom was het idee, wat vind ik leuk om te krijgen. Het is ook een beetje therapie en mindfullness. Stil staan bij wat je aan doen bent en je er helemaal aan geven, want dan haal je er het meeste uit. Hier heb ik zeker veel positieve energie uitgehaald.

Nadat alles ingepakt is gaat het uiteraard op de post. Dan maar hopen dat het allemaal op tijd aan komt. Mijn tip is dan ook om het toch dagen van te voren op te sturen voor de zekerheid. Hoewel mij hier dus een doos een aantal dagen heeft staan aankijken. Zelfs op het moment zelve moest ik wachten tot Yorick klaar was met stofzuigen. Doet ie eens wat is het weer niet goed haha.


Zelf heb ik ook een super leuk pakket mogen ontvangen. Alles zag er zo leuk ingepakt uit en de verzendster had er echt haar best op gedaan. Zo heb ik een pakket gekregen om je eigen tas mee te versieren, een schilderijtje van Parijs, unicorn chocolade, blond amsterdam servetjes, blond amsterdam kaartjes, speciale bakspulletjes en klein freubelspul. Echt alles wat er in zat was gewoon leuk en zeer zorgvuldig uitgekozen. Het blijft namelijk moeilijk om iets voor iemand te kopen aan de hand van een moodboard en whatsapp gesprekjes, maar ik moet zeggen dat het iedereen in het groepje goed gelukt was. In april gaan we weer swappen en ik zal dan zeker weer een verslagje doen.

Toch wil ik nog eventjes Yoricks view geven op de giftswap Hij weet hoe het werkt zei hij. "Het zijn allemaal vrouwen die graag klein freubelspul kopen tot hun man zegt 'en nu is het genoeg', en dan gaan ze dat voor elkaar kopen. Maar wel leuk wat je doet hoor!"

Euh, ja. dat dus. Blijft toch leuk om te doen.



Reacties

Populaire posts van deze blog