Doorgaan naar hoofdcontent

De huishoudbeurs 2019

Trolleys in de aanslag, de huishoudbeurs is weer begonnen! Van zaterdag 16 tot zondag 24 februari kunnen we weer naar hartenlust shoppen, workshoppen, ontdekken en eten. Ik was op de eerste dag aanwezig en zal je er van alles over vertellen. Mijn boodschappenwagentje was aan het einde van de dag in ieder geval behoorlijk vol. Voornamelijk met eten (Ik had een beetje honger toen ik in die hal was denk ik) maar ook andere leuke spulletjes. Ik raad wel aan om een beetje een fatsoenlijk karretje te halen. Niet eentje van een tientje bij de action of iets dergelijks. Die zijn meestal erg kort, met een klein handvat. Ik heb deze vorig jaar bij de Blokker gekocht en daarna ook nog vaak gebruikt om bijvoorbeeld mee naar de markt of speeltuin te gaan.

We beginnen de dag lekker vroeg met een, of twee, lekkere kopjes koffie. De tas wordt ingepakt en om 8:00 zitten we in de auto naar het station. De trein had helaas 20 minuutjes vertraging, dus iets later dan gehoopt beginnen we aan de reis. Het was trouwens wel leuk wachten op de trein. Op het perron was het een gezellig mix van langharige bikers met leren jasjes en vrouwen met boodschappenkarretjes en hier en daar een kort pittig kapsel. Er was namelijk op dezelfde dag een motorbeurs in Utrecht. Aangekomen in Sittard kregen we te horen dat de trein niet verder reed dan Eindhoven door de enorme vertraging. De rest van het gezelschap kwam er bij en we zaten allemaal lekker bij elkaar. Tot we uit de
trein moesten, hij reed toch niet verder. Lekker NS. De volgende
intercity zou wel doorrijden naar Utrecht. Helaas stopte deze trein in Weert en reed niet meer verder vanwege een seinstoring. We moesten er weer uit met zijn allen en wachten op intercity nummer 3. We zaten in de trein die een uur later vertrokken was vanuit Heerlen (Hadden we eigenlijk lekker kunnen uitslapen) en zaten met drie treinen hutje mutje in deze. Er was mensen onderweg naar Schiphol en hielden met hun koffers plekjes bezet. Er was zelfs een man die zeer geïrriteerd keek toen hij zijn jas op zijn schoot moest leggen (na vragen!) toen mijn minder valide moeder daar wilde zitten (Ze had zelfs haar rollator bij zich). In een glimps zag ik deze mooie sticker. Hadden ze die vorig jaar maar gehad toen ik met mijn dikke buik moest staan terwijl alle stoeltjes bezet waren. Hoewel het een zeer goede zaak is van de NS dat deze bestaan vind ik het beschamend dat we dit echt nodig hebben in onze samenleving. Zijn we echt zo asociaal geworden?
Na in Utrecht te zijn overgestapt op de trein richting de RAI volgde we het mededelingenbord in de trein (wat op station RAI stond) en stapte uit op station Zuidplein. Na wat Starbucks (Zelfs bonen voor thuis meegenomen) begonnen we aan de wandeling richting de RAI. Het is trouwens best een leuke wandeling door een mooie buurt. Er is een parkje en het zonnetje scheen lekker. Anderhalf uur later dan gepland kwamen we dan aan bij de RAI. 


We begonnen onze shoptocht in hal 12. De fashion&beauty hal. Een leuke hal om doorheen te lopen,
maar niet mijn eerste keus. Het zijn veelal de tell-sell en jaarmarkt producten die je er tegenkomt. Van die haartrimmers en make-up die je naderhand toch niet zo mooi vind en het ergens laat liggen tot je over een aantal jaar je make-up mandje eens gaat opruimen en het maar wegknikkerd. Aan de linkerzijde van de hal waren trouwens wel leuke kraampjes. Kraampjes met vooral kleine cadeautjes (denk aan je swapmaatjes!). Het thema voor deze kraampjes was veelal Ibiza. Iets te zomers en kleurrijk voor de tijd van het jaar in mijn optiek, maar ziet er wel erg leuk uit. We liepen verder naar "The hangout" waar we onder het genot van de niet zo zuiver zingende Pip Pellens een broodje aten. Lekker veel zitplaats is het criterium dit jaar en mijn voetjes waren er blij mee.

Bijgetankt liepen we naar 1 - Home sweet home. Uiteraard was de Blond Amsterdam stand mijn persoonlijke favoriet en heb ik met vele korting mijn collectie mogen uitbreiden. Eenmaal thuis zag ik allemaal spulletjes op Facebook voorbij komen die ik ook wel had willen hebben, maar ik de tijd niet voor heb genomen. Er stonden namelijk 5 andere mensen op mij te wachten, zij het iets wat ongeduldig. Beetje jammer, maar dat weet je als je met veel mensen gaat. We zijn daarna ook gaan opsplitsen in groepjes en kon iedereen bij zijn eigen kraampjes kijken.

Er zijn veel poetsmiddelen, maar veeeeel minder dan de vorige jaren. Het waren vooral leuke thuis spulletjes en telefoonhoesjes. Zo heeft Joni zich een nieuw hoesje en nieuwe (goudkleurige) oortjes voor haar telefoon gekocht en ik een schattig macramé hangend plantenpotje van glas gekocht. Ik zal hem op insta showen als hij is gevuld en opgehangen. Hierna liepen door het Shop till you drop (wat niet echt apart is, het loopt gewoon in elkaar over) naar hal 7, oftewel eat till you drop. Mijn trolley was na deze hal dan ook rijkelijk gevuld. Allemaal mooie aanbiedingen. Zo was de welbekende Milka tas weer te koop (6 stukken chocolade voor 4 euro) en de smeerkaasjes (een koeltasje met 6 verschillende kuipjes voor 4 euro) een must have. Ook de kikoman (tip, ruil de rode voor een groene, die is minder zout en veel lekkerder!), hummus, katja, Yldriz, poederpret, cakemix en ketchup zijn vele spulletjes die ik heb meegenomen.
Eigenlijk niet veel anders dan gewoon boodschappen doen, maar alles is zo goedkoop. Je krijgt op veel
plaatsen koeltasjes mee of een shopper die altijd super handig zijn (en je man met shoppers van de huishoudbeurs naar de lidl sturen is gewoon een pretje wat wekelijks terugkomt). Aanrader, de Dunkin donuts en dan die met bavarian creme. Zo lekker, gewoon doen, het is maar één dagje. 

Wel aan te raden is van te voren gaan pinnen of zorgen dat je contactloos kunt pinnen. Veel stands vinden het prettiger het toch contant te krijgen, dat gaat gewoon sneller. Veel euro's, twee euro's en vijftig centjes meenemen. Veel is namelijk afgerond naar mooie getallen. Geen 0,95 rommel, maar gewoon een eurie.

Hal 3, family&fun heb ik helaas moeten overslaan. Er was gewoon weg geen tijd meer voor. Mijn
moeder en tante hebben wel voor hun trouwe viervoeters gekeken en zeiden dat hij wel tegen viel. Niet een must see dus. Ik zou eerder zeggen, doe gewoon je Home sweet home als voornamelijk doel, daar staat het leukste. Wel zijn we de pasar malam doorgelopen. Veel gefrituurd aziatisch eten. Persoonlijk vond ik deze erg behoorlijk tegenvallen. Ik had gehoopt op meer, ik weet niet, dingen om mee te koken ofzo. Minder eten wat je daar kunt eten. Hoewel een vegetarische miniloempia altijd lekker is, is het niet waar ik voor zou gaan.  Om zes uur vertrokken we weer naar huis. Nu wel maar het korte stukje naar station RAI gelopen en onderweg nog even een red bull, rivella en hero b'tween meegekregen. Is het erg als ik de rivella niet lekker vind en aan het personeel van de smullers heb gegeven op station Eindhoven waar het super warm was? Nee toch?

Om kwart voor negen stond mijn papa op het station om ons op te pikken. Zoey en Lily waren blij met hun lipglosjes (voor een euro, in het begin gekocht en altijd leuk iets mee te nemen toch?) en toen Linkie wakker was lekker met hem geknuffeld. Wat had ik ze toch weer allemaal gemist. Joni (onze puber van 12) vond het zo leuk, ze gaat volgend jaar weer mee zei ze. Gelukkig maar. Ze keek er een beetje tegenop en was sceptisch of ze het wel leuk zou vinden. Alle fashion, beauty, prulletjes en eten waren haar niet tegengevallen. Haar zakgeld is op, dat van mij ook bijna en de energie is weer verbruikt. Vandaag maar eventjes niks doen.

Toch jammer dat ik de negenmaandenbeurs moet missen (De rest kon volgende week niet en vond dit ook niet leuk). Jullie mogen me best volgende week sturen om daar naar toe te gaan, maak ik een mooie blogje ervan en al, haha.

Voor de dames die nog gaan hoop ik dat jullie wat aan mijn tips hebben, voor de dames die denken dat het alleen maar schuursponsjes en toiletborstels zijn hoop ik dat ik jullie heb overtuigd dat het echt leuk is en voor de rest hoop ik dat jullie mijn blogje in ieder geval leuk vonden om te lezen. Ik ga nu in ieder geval bijkomen, uitrusten en al mijn aankopen nogmaals bewonderen.

Huishoudbeursje, tot de volgende keer!







Reacties

Populaire posts van deze blog