Doorgaan naar hoofdcontent

Utrecht - de Nijntje capital

(Shoplog)

Aangezien het de feestmaand is moeten er natuurlijk cadeautjes worden gekocht. Met vier kinderen, ouder, zussen, broertjes en elkaar zijn dit behoorlijk wat pakjes die gehaald moeten worden. Dit kan natuurlijk online bij de bol.com, de wehkamp, de intertoys, blond amsterdam en andere speciaal zaken op black (pink) friday met wat leuke kortingen via pepper.com. Een leuk shoplog wordt het dan in ieder geval niet. Deze dag laat ik dan ook eventjes aan jullie voorbij gaan. Dus neem lekker een kopje thee (of twee) wat pepernoten erbij (Die met cappucino smaak van de lidle zijn dus WEL lekker in tegenstelling tot alle andere) en lees mee :)

Nee, mijn zus en ik andere ook nog andere plannen. Beide een grote nerd zijnde, wilden wij naar de harry potter pop-up (Flop-up) store in Utrecht gaan. Met een kaartje uit de spoordeelwinkel gingen wij op pad. Met de NS en een kinderwagen. Linkie ging namelijk gezellig mee. De trein vond hij maar al te interessant. Lieve NS, wel wil ik jullie eens vragen om de treinen wat kinderwagen/rolstoel vriendelijker te maken. Vanuit Maastricht naar Utrecht op een klapstoeltje is echt geen pretje. Zeker als je bekkenbodem nog niet helemaal hersteld is van je vierde bevalling en je daarna vier dagen lang last hebt van je kont. Link vond de trein echter maar een interessant object. Vooral naar buiten kijken vond hij helemaal geweldig. Ik had verwacht dat hij door het heen en weer wiegen meteen in slaap zou vallen. Dit was echter niet zo, hij vond het allemaal veel te leuk. Trouwens, een fruithapje geven en een poepieluier verschonen in de trein is iets wat je echt een keertje hebt moeten meemaken.

Maar daar gingen we niet voor. Door allerlei vertragingen en gemiste intercity's kwamen wij om tien over twaalf aan in Utrecht. Met natuurlijk erge honger. Gelukkig is mijn zus een beetje hetzelfde wat eten betreft als mijzelf. Zo hebben we een best lange tijd gezocht naar een zaak waar je een gewoon normaal broodje kunt eten. Noem me ouderwets, maar ik gedij het beste op een stokbroodje brie, kipkerriesalade of zelfs een tosti. Succes die te vinden als je niet weet waar je zijn moet. Uiteindelijk maar bij de HEMA beland voor een sauzijzenbroodje en een ijskoffie. Ondertussen moest Link zijn flesje, waarbij hij tijdens het drinken besloot eens lekker te gaan poepen. Met Link een trap op en al om hem te verschonen. Tip, Bij de meeste HEMA's moet je betalen voor je baby te verschonen en zelf te plassen. Vaak is de verschoningstafel op het invalide toilet. Neem je kinderwagen zodat je zelf ook eventjes kan gaan. Bij het aankleding zag ik dat Link niet alleen zijn luier had vies gemaakt, maar ook zijn rompertje, truitje en een beetje mijn mouw. Vandaar de tip, ik had namelijk alleen een luier en wat doekjes bij me. Dus terug naar de koffiecorner beneden en daar Link maar schonen kleren aan gedaan. Ik keek in de stad wel voor een ander topje voor mijzelf (Of vergeet het gewoon tot ik thuis kom...).


Het eerste cadeautje was trouwens snel gekocht. Bij de game mania heb ik een Link knuffel voor mijn Link gekocht. De paar uur erna hebben we heel Utrecht bekeken zonder iets te vinden. Om toch niet helemaal voor niets te zijn gegaan gingen we op zoek naar de HP winkel. Na er drie maal voorbij te zijn gelopen hebben we maar aan een balie gevraagd waar het ding nou precies ligt in Hoog Catherijne. Is overigens kleiner dan ik mij herinnerde. Ik ben hier tijdens mijn jeugd vaak geweest. Je weet wel. Tijdens schooltijd. Dan namen we (Mijn beste vriendin en ik) de intercity van Maastricht naar Sittard (waar onze school lag) en stapte uit, keken elkaar aan en sprongen lachend de trein weer in om met tien euro op zak rond te gaan lopen. 

Zoals verteld hebben wij dik twee uur op een klapstoeltje in de trein gezeten en het hele winkelcentrum van Utrecht gezien voor deze winkel. Het resultaat was enigzins, hoe zeg je dat, diep teleurstellend. Ja je kan er spulletjes zien, maar niet echt geweldig veel. Ja je kan er spulletjes kopen zoals boeken, maar seriously overpriced. Ze hadden er mokken (wat dan wel als cadeautjes zijn gekocht), HP-Triviant (Die bij groupon 50% goedkoper is), smekkies in alle smaken (5 euro voor tien dingetjes, snoepjes geen zakjes) en wat t-shirts die je online goedkoper krijgt. Geen toverstaffen of leuke attributen. Wel de HP-lego waar je tien jaar voor moet sparen en het dan nog niet bij elkaar hebt. Nee sorry, ik als groots HP-fan zijnde zeg, het is het niet waard.

Wat het wel waard is, is natuurlijk de bijenkorf. Waar ze een portier hebben die je de deur open maakt als je met een kinderwagen komt, meerdere liften hebben, de speciale Blond Amsterdam lijn staat, gratis kunt plassen (Zonder verschoningsruimte of een die heeeeeeeel goed verstopt is) en waar ze buiten de allerleukste verkeerslichten hebben! De kersjes in Aken waren altijd al mijn favoriet geweest, maar nu niet meer. In Utrecht hebben ze namelijk Nijntje stoplichten! Er zijn trouwens maar drie mensen bijna tegen mijn aan geknald bij het maken van deze foto en mijn keek maar een beetje naar me alsof ik een volslagen idioot was. Ik ben soms gewoon een klein kind en geniet van deze kleine dingetjes. into the moment, weten jullie nog?


Een volgend moment waar iedereen (vooral ik) wel van kan genieten is natuurlijk Starbucks. De koffieketen heeft een speciaal plekje in mijn hart. Niet alleen is de koffie lekker, maar dit is iets tussen mijn lieve vriendje en mij. Hij nam mij mee op onze eerst date naar een Starbucks. Hij vroeg namelijk wat ik wel eens zou willen doen. Ik zei koffie drinken. Koffie drinken is namelijk altijd fijn, het kan een kopje zijn, of twee, je zit niet vast aan eten, het is niet super duur en niemand wordt er dronken. Toen hij zei dat hij dat goed vond en vroeg waar zei ik meteen bij Starbucks. In het mooie zuiden is er namelijk geen winkel in de buurt en vroeg ik mij af hoe mij me mee nam naar Eindhoven voor koffie. Na wat zoekwerk van hem uit bleek er een in Aken te zitten. (Dus niet alleen koffie, maar ook stoplichten zijn belangrijk haha). Ik voel vaker nog die eerste vlindertjes als ik een white cafe mocca drink. Hoewel een mango black tea lemonade ook altijd wel lekker is.
Een koffiebar is natuurlijk ook altijd de perfecte plaats voor een flesje te geven. Wie beter dan zijn tante die dat kan doen. Ook is het goed voor Mama om eventjes tot rust te komen. Alle drukte in de winkels (Het was een donderdagochtend en eigenlijk vrij rustig) is niets voor me op het moment. Ook mijn rug en al kan het vele lopen vaak niet goed aan. Ik heb dan ook echt een paar dagen nodig gehad om bij te komen van het shopdagje. Zo zijn we meermaals gaan zitten om eventjes iets te drinken en bij te komen. Iets wat in een grote stad natuurlijk altijd wel makkelijk kan.



Op het laatste moment zijn er trouwens wel nog cadeautjes gekocht. Wat verklap ik nog niet. Ze moeten nog worden gegeven. Om de dag af te sluiten zijn we gaan uiten bij TGI Fridays. Een amerikaanse sportsbar keten waar het vreemd is als je een voorgerecht als hoofdgerecht neemt. Tja, sorry, maar die kippenstukjes leken gewoon erg lekker en wie krijgt er nou een mega hamburger op? Met wat Mac+Cheese (viel ietswat tegen, de thuisgemaakt uit een pakje van de kraft is beter) en aardappel-nacho dingentjes zaten wij toch echt behoorlijk vol. Link vond het trouwens maar erg spannend om in een echte kinderstoel te zitten. Ook waren de kerstlampjes erg interessant. Gelukkig had ik zijn pompoen groentjes mee. Zijn favoriet en die heeft hij dan ook lekker opgesmikkeld.

Moe maar voldaan gingen we om zeven uur weer terug met de trein. Dit maal stonden er bankjes bij de fietsenstalling. Kijk dat zit al veel beter. Want ik zeg het nogmaals NS, het zitten op een klapstoeltje is echt niet te doen. Daarom gaat mijn moeder ook zelden met de trein. Zij heeft haar rollator mee. Eerst moet je die trapjes op, zelfs de conducteurs willen vaak niet helpen, als die er al zijn. Dan mag je je plek bij de invalidenstoeltjes claimen. En dat zijn dan gewoon klapstoeltjes. Dus iemand die slecht te been is, die mag eventjes lekker slecht zitten. Dan zijn de spinters van Veolia en Arriva toch beter. Lekker een vlakke overstap die je in je eentje kan doen en veel plek voor invaliden, met speciaal extra ruime. Zelfs de klapstoeltjes zitten beter. Dit kan anno 2018/2019 toch echt beter.


Zoals ik al zei was het een redelijk eindje reizen en waren wij pas om tien uur in de avond weer thuis. Gelukkig konden we de dag erna lekker bijkomen. Dat hadden we allebei wel nodig.


Conclusie: Utrecht is leuk, de harry potter winkel is meer flop-up dan pop-up, Hoog Catherijne is kleiner geworden, de trein is waardeloos, tgi Fridays heeft lekker eten en wij hebben zeer genoten. 






Reacties

Populaire posts van deze blog