Doorgaan naar hoofdcontent

my 7 favourite (holiday) gifts

Cadeautipjes!
Mijn favoriete cadeautjes om te geven en om te krijgen in een handig lijstje a la mevrouw Winfrey, voor de aankomende feestdagen!
Helaas ben ik niet de almachtige Oprah dus die auto krijgen jullie niet van me.
Ik had wel beloofd een stukje te schrijven over mijn verjaardag, dus daar moeten jullie het maar mee doen. Ik heb bedacht om het om te zetten naar een lijstje vol met mijn favoriete dingen. En dat zijn behoorlijk wat leuke spulletjes.

1: Harry Potter

Dan beginnen we natuurlijk met meneer Potter. In 2001 kreeg ik (toevallig ook voor mijn verjaardag) het eerste boek Harry Potter en de steen der wijzen. Ik deed er niet lang over het helemaal te verslinden van kaft tot kaft en wilde meer. Zo heb ik de halfbloed prins helemaal uitgelezen de eerste dag/nacht dat het uitkwam. Was tot half vier in de nacht bezig geloof ik, maar in een keer uit. Was daarna best wel moe en heb het niet lang erna nog eens in stukjes gelezen. The deathly hallows Heb ik zelfs gekocht op de dag dat hij uitkwam. Toevallig ging ik toen naar Amerika die dag en op het vliegveld in Chicago waar ik een lay-over had, hadden ze er nog heel veel. Aangezien ik nog steeds die eerste versies had en ze toch wel bijna jaarlijks lees zijn de mijne in niet al te beste staat meer. Tja, paperbacks zijn niet gemaakt voor veelvuldig gebruik. Nu heb ik van de allerliefste deze mooie boxset gekregen in een mooie bewaar doos. Ook nog in het Engels. In de originele taal zijn zo'n soort boeken toch altijd veel betero en ik moet eerlijk bekennen ze alleen maar in het Nederlands te hebben gelezen. Daarnaast kreeg ik het mooie boek a history of magic, wat aansluit of de exhibition die in Utrecht is geweest. Ben ik ook naar toe geweest en het is leuk om te lezen hoe de boeken allemaal tot stand zijn gekomen. Dus met stip op 1: Harry Potter!

Gift tip: Mocht je een harry potter fan in huis hebben, maar zelf een klein budget. Bij de Primark hebben ze veel leuke gadgets. Ook deze boekenlegger is een aanrader. Niet van HP zelf, maar wel erg leuk passend bij de boeken. Ook het eerste boek in de afdelingsversie is een aanrader!

2: Ritual cosmetics

Geïnspireerd door de eeuwenoude kennis en tradities uit verschillende Aziatische culturen creëerden we een omvangrijke collectie luxe doch betaalbare home & body-producten.
Na veel jaren met ontzettende jeuk had ik eindelijk de perfecte producten gevonden. Ik heb een bepaalde allergie en kan niet veel hebben van verzorgingsproducten. Van de Rituals producten heb ik nergens last van. Wij gebruiken het zelfs voor onze kleine Linkie en ook de dames vinden het helemaal geweldig. Zij gaan helemaal op in de Holi lijn die speciaal gemaakt is voor jongeren. Voor baby's hebben ze de tiny rituals lijn. Niet overal verkrijgbaar wat wel eens vervelend kan zijn, maar gelukkig wel via de webshop te bestellen. Een tip, kijk ook eens in de outlet Heb je een account voor nodig, maar die is echt de moeite waard. Vergeet niet ook je geboortedatum in te vullen. Dan krijg je namelijk op je verjaardag (of in de twee weken erna, want zo lang heb je er de tijd voor) Een leuk cadeautjes. Zo kan ik bij mijn volgende aankoop een travel size parfum erbij krijgen twv 9,95. Toch wel een leuk cadeautje. Mijn favorite lijn is de Sakura. Deze ruikt gewoon lekker lief en redelijk neutraal. Aryurveda, Hammam en Happy Buddha worden ook regelmatig gebruikt. Het leuke is alles een beetje sparen van iedere lijn en dan bij het douchen bedenken voor welke geur je in de mood bent. Ook handig, in de hammam zit eucalyptus. Stel je baby is verkouden ga hiermee douchen en laat je partner met de baby de stoom inademen. Maakt de luchtwegen extra vrij. andersom kan ook aangezien hij genderneutraal is. Dus na Harry potter, mijn favourite verzorgingsproducten: Rituals Cosmetics.

Gift tip:Vind je het nou niet leuk om wat geurstokjes of een fles douchegel te geven en vind je de parfum te duur en de travel weer te klein? Dan is dit ideaal. Drie kleine travel size parfums in een mooi doosje voor 25 euro ipv 30. Ik kan ze alleen online niet vinden, in de winkel zijn ze volop verkrijgbaar. Je kan zelf de geurtjes kiezen. De langere flesjes zijn voor dames en de bredere voor heren. Natuurlijk is een cadeaupakket ook altijd leuk. 


3: Blond Amsterdam

Lijkt een nieuwe obsessie, maar dat is het niet. Toen ik voor de eerste keer op mezelf/samen ging wonen kocht ik het eerste Blond artikel. Het suikerpotje en melk kannetje van de even bijkletsen serie. Half gesponsord door mijn moeder. Ik heb toen meerdere artikelen hiervan gehad. Helaas allemaal verkocht of achtergebleven in Amerika. Best jammer. Nu ben ik sinds een jaar of twee weer begonnen. Eerst de Efteling theepot gekocht bij de appie-happie. Het jaar erna de minimokjes en de koekjestrommel. Momenteel heb ik mij meer gestort op het verzamelen ervan. Een beetje te veel moet ik eerlijk toegeven. Gelukkig is het nu onder controle. Van Zoey en Lily kreeg ik de made with magic voorraadpot en het sterrenbordje. Die lijn is nu compleet. Voelt best wel leuk om zo iets compleet te hebben. het pf-je en de het andere potje kreeg ik van mijn schoonouders en mijn zus. Het potje word nu gebruikt als suiker voorraadpot. Het was de bedoeling om de unicorn pot als voorraadpot voor de koffie te gaan gebruiken, maar ik ben bang dat ik de deksel laat vallen als ik half wakker koffie ga zetten. Misschien dan nog één potje erbij? De volgende bestelling komt vandaag alweer binnen. Ze geven deze week (Nog maar 2 dagen!!!) zelfs 100 cadeautjes weg bij een bestelling. Hopelijk krijg ik er ook eentje bij. Heel erg hopende op het golden ticket waarbij je een handwerk taartplateau kan laten maken. Weet nu wat ik er dan op wil haha. Na nieuwjaar gaan we sowieso (Joni en ik) naar Amsterdam en dan natuurlijk ook even bij de flagship store en café blond langs kijken voor een leuke LE (Limited Edition). Van leuke kopjes koffie en thee wordt ik gewoon blij.  Dus op nummer 3: Blond Amsterdam

Gift tip: Alles eigenlijk. Dit is echt moeilijk want dit is voor iedereen anders. Wat wel leuk is is een blondpas om blondjes mee te sparen waar je producten voor krijgt, hij kost 5 euro, maar je krijgt ook meteen 5 euro tegoed. Ook een giftcard is altijd een aanrader. 


Nummer 4: Studio Ghibli en Disney

                               

Anime en films die het echt waard zijn om te kijken. Disney kent iedereen wel, die heeft geen introductie nodig. Al sinds klein meisje ben ik fan van Winnie de poeh, of gewoon Poeh. Iets wat Lily van mij heeft overgenomen. Samen zijn we dan ook naar de film geweest en had zij de bluray gevonden. Ze had kennelijk aan Yorick gevraagd of ze hem mocht hebben. Aangezien hij weet hoe veel ik ervan houd (zelfs mijn signiture dish kip in sinaasappelsaus komt uit het officiële winnie de poeh kookboek) vond hij het een goed idee om hem mij cadeau te doen. Een goede keuze!
Studio Ghibli is misschien minder bekend, hoewel je vast Totoro wel eens ergens hebt gespot zonder te weten waar hij vandaan kwam. Het zijn erg mooi getekende films die je kunt blijven kijken. vaak iets wat verwarrend, dus herkijken is een aanrader. Voor de beginner raad ik Totoro of Ponyo aan, hoewel Spirited away ook heel mooi is. Arrietty is nieuw voor mij en heb ik nog niet gezien. Naast films hebben ze ook twee games gemaakt. Ni no Kuni II is voor mij nieuw en moet ik nog aan beginnen. Met tekeningen van Ghibli komt dat wel goed. Ik ben geen fan van wikipedia, maar mocht je meer willen over Studio Ghibli kan dat hier.  Kun je ook lezen dat Disney bepaalde rechten heeft wat betreft de studio, vandaar beide in een spot.

Gift tip: Zoals al eerder vermeld: Janneman robbinson en poeh is de leukste Disney/familie film op het moment. Een lieve film voor het hele gezin wat je eventjes weer terug trekt naar de basis. Als je eens een Ghibli wilt zien zijn er meerdere goed. Mijn uiterst favourite is dan wel Howl's moving castle met de sexy mannenstem van batman himself Christian Bale. 

5: Een goed boek

Ja ik weet het, daar is mevrouw Rowling weer. Toch vind ik deze niet bij Harry Potter horen, maar is de fantastic beasts serie een klasse apart. Toch heb ik hier ook alle screenplay boeken van en hoop ik nog steeds dat onze J.K. de boeken nog eens echt gaat schrijven. Het boek er naast is een boek wat ik vluchtig ergens heb gezien als suggestie om als cadeautje te kopen. Het leek mij een boek wat perfect past in het moment van waar ik nu in zit. Door alle drukte zit ik nu thuis en ik denk dat dit boek mij een beetje kan helpen de rust te vinden waar ik nu zo hard naar op zoek ben. Nu alleen nog tusssen alle drukte door eventjes een momentje vinden om het te lezen. Boeken zijn trouwens altijd aanwezig op mijn verlanglijstjes. E-readers en bibliotheken, daar doe ik eerlijk gezegd niets mee. Ik wil ze altijd hebben om te houden en om van te houden. Sommige boeken heb ik dan ook in meerdere uitvoering en/of talen omdat ik het leuk vind om ze een beetje te verzamelen.

Gift tip: Omdat iedereen wel een beetje rust kan gebruiken raad ik zelf het boek dingen die je alleen ziet als je er de tijd voor neemt aan. Mijn vriend (Die bijna niet leest) had het boek de edele kunst van het not giving a f*ck op zijn lijstje staan. Heeft hij niet gekregen, dus ik heb geen idee waar het over gaat. Ik denk dan dat als mensen die toch wel redelijk kieskeurig zijn een boek uitkiezen, deze meestal wel de moeite waar is om te geven. 


6. Koffie en chocolade


Ik hou van koffie en koffie houd van mij. Ik houd van koffie en wordt ervan heel blij. En dan bedoelen we ook echte koffie. Mijn zwager zei laatst hij drinkt alleen echt goede koffie zoals D.E. of Senseo. Ik heb hem geprobeerd duidelijk te maken dat Senseo eigenlijk helemaal niet lekker is. Lukte niet, maar ach ieder zijn ding. Er zijn zat mensen die vinden dat Starbucks geen echte koffie is, maar ik kan toch echt niet naar een grote stad zonder een mooi wit met groen bekertje te halen. Op de een of andere manier voel ik mijzelf ook altijd heel glam als ik dan rond loop met zo'n zeemeermin bekertje in mijn hand. Omdat ik graag ook zelf deze koffie thuis wil drinken en wij alleen een snelfilter koffiezetter (Even aan Yorick die zegt dat het woord koffiezetter niet bestaat, de spellingscontrole doet dus helemaal niets hahahaha) hebben, heb ik een elektrische koffiebonen maler gekregen van mijn moeder. Zoiets als zij vroeger aan de muur had hangen met een glazen bakje en een hendel gekocht van de D.E. punten, maar dan elektrisch. Zo kan ik de volgende keer van de Starbucks de bonen meenemen en zelf proberen mijn White café mocha te maken (In het frans noemen ze het de Mocha Blanc). Van mijn lieve dochter Joni heb ik de heerlijke chocolade gekregen. Van chocolade wordt ik normaliter erg misselijk sinds mijn glasblaas is verwijderd. Witte chocolade kan echter wel en deze ziet er wel super lekker uit. Te koop bij de Xenos.

Gift tip: Als iemand echt koffiefan is, is een bonenmaler met een zakje bonen altijd een leuk idee. Je zou er zelfs nog een leuke Blond koffiebeker bij kunnen doen ook nog. Chocolade is altijd goed. Mijn lievelings chocolade prul zijn de slagroomtruffels van Visser chocolade. Die zijn jaren niet verkocht en sinds kort weer te koop. 


7. Giftcards

Misschien een beetje raar om het er op te zetten, maar ik ben dus dol op het krijgen van giftcards. Niet alleen giftcards trouwens, dat is saai, maar een kaartje van hier of daar vind ik altijd leuk. Zo komt er bijvoorbeeld vandaag ook nog iets aan wat ik besteld voor een van de kaartjes. Krijg je twee keer een cadeautje. Meestal laat ik het nog inpakken ook nog, als het uit een fysieke winkel komt. Super leuk om het dan daarna uit te pakken. Zoals ik al eens eerder heb geschreven vind ik cadeautjes leuk. Ik koop vrijwel ieder jaar iets voor mijzelf op mijn verjaardag, of voor onder die mooie versierde boom. Moet je altijd doen, is een erg goede en leuke traditie. Dan moet je wel iets kopen wat je echt wilt hebben, niet iets wat je nodig hebt. Op kerstochtend een tube tandpasta open maken is niet echt leuk om te doen. Een potje nagellak die bij je kerstoutfit past eigenlijk wel. Maak je alledaagse dingen net een beetje specialer.

Gift tip: Cadeaubonnen zijn altijd goed. Je vind altijd wel iets om te kopen. Zeker als je er nog een kleinigheidje bij doet. Een cadeaukaart met een nagellakje, bonbonnetje of wat dan ook maakt het net iets meer persoonlijks dan alleen een kaartje. Of je pakt het gewoon in en laat zien dat je er toch wat moeite in hebt gestoken. 


8. Overig


Ok, stiekem wilde ik ook even mijn leuke zelfgemaakt cupcakes laten zien. In ieder geval wat tips mocht je helemaal vast zitten.

Gift tips voor de niet originele mensen die altijd leuk zijn om te krijgen:
- Geurkaars.
- Nagellakjes.
- Travel size make-upjes of bad/douche-spulletjes in een leuk tasje/doosje.
- Wijn, alcohol, wijn, speciaal drinken, wijn, gegraveerd wiskeyglas, wijn, een fles wijn met een apart     etiket of gewoon een fles wijn.
- Een film. De standaard cadeautip van mijn zus. 
- Een wintertour voor twee personen een dag met de trein voor 29,- bij de spoordeelwinkel. Neem je      iemand een dagje mee. Let hierbij wel op dat diegene het ook leuk vind om een hele dag met jou         door te brengen. is nogal cruciaal. 
- vrij te gebruiken entree kaartje naar een pretpark, een zwembad of een dierentuin via bijv.     socialdeal
- Theelichthoudertjes. Mooi scrabble-woord en leuk om neer te zetten.
- Een bordspel zoals scrabble.
- Gewoon iets wat je met zorg hebt uitgekozen. Het gaat er niet om wat je krijgt, maar je wil en kan geven. Dus geef gewoon :)

Hoewel je mij natuurlijk altijd wat mag geven. 











Reacties

Populaire posts van deze blog